Bloemen voor de Paus

Op 5 april om 20.00 uur in de Oude kerk wordt er een presentatie en informatieavond gegeven over Bloemen voor de Paus. Dit in opmaat naar Pasen.

De bloemenzee uit Nederland op het Sint-Pietersplein in Rome tijdens de pauselijke zegen Urbi et Orbi met Pasen werd door de Paus benoemd met “bedankt voor die blumen”.

De presentatie wordt gegeven door Naaldwijker Aad van Uffelen die vanaf het begin is betrokken geweest bij dit grote en bekende festijn. Vanaf 1986 tot 2019 is dit jaarlijks verzorgd vanuit de Nederlandse bloemensector. Door Corona en het ontbreken van sponsoren is dit festijn gestopt.

Aad van Uffelen is een groenauteur en leraar bloemsierkunst en hij werkte veelvuldig aan bloemencorso's, tentoonstellingen, kerkversieringen en televisiewerk in binnen- en buitenland en gaf lessen en demonstraties in vele landen.

Aad zal naast het verhaal over bloemen voor de Paus ook zijdelings iets over symbolische, religieuze bloemsierkunst vertellen. En iedereen kan na afloop vragen stellen.

Het belooft een erg leuke en interessante avond te worden die we van harte iedereen kunnen aanbevelen.